کتاب شکل دهی و اجرای استراتژی در جستجوی مزیت رقابتی/نویسنده ها .آرتور تامپسون ,جان گمبل ,مارگارت پتراف و ای جی استریکلند.ترجمه.وحید خاشعی ورنا مخواستی و معصومه قاسمی شمس/توسط انتشارات چاپ نشر بازرگانی به چاپ رسیده است .
کتاب شکل دهی و اجرای استراتژی ,هم بینش نافذ تفکر دانشگاهی و هم عملگرایی مدیریت استراتژیک دنیای واقعی را به صورت یکجا منعکس می کند .ویرایش جدید این کتاب توانسته است شالوده قدرتمندی را ایجاد کند تا در عین به روز رسانی محتوای کتاب و ارائه مثال ها و روشنگری های جدیدتر ,آن را به آموزش پذیرترین متن موجود در بازار تبدیل کند .ارائه غنی و جان بخش مطالب در جای جای کتاب حاضر,به روزترین و جذاب ترین بحث های ممکن را در مورد مفاهیم اصلی و ابزارهای تحلیلی ارائه می دهد .مخاطبان این کتاب ,افرادی هستند که می خواهند مباحث عمیق استراتژیک را به صورتی ساده و قابل فهم بیاموزید .از این رو هم برای دانشجویان در مقاطع مختلف قابل استفاده است و هم مدیران سازمان ها می توانند ار آن بهره ببرند .این کتاب هم قابل استفاده به عنوان متن دانشگاهی است و هم می تواند به صورت مستقل در سازمان ها استفاده شود.
فهرست کتاب
فصل اول -استراتژیک چیست و چرا اهمیت دارد ؟
فصل دوم-ترسیم مسیر شرکت .چشم انداز ,ماموریت ,اهداف و استراتژی
فصل سوم-ارزیابی محیط بیرونی شرکت
فصل چهارم-ارزیابی منابع ,قابلیت ها و رقابت پذیری شرکت
فصل پنجم-پنج استراتژی رقابتی عمومی
فصل ششم-تقویت موقعیت رقابتی شرکت ,اقدامات استراتژیک ,زمان بندی و چشم انداز عملیات ها
فصل هفتم -استراتژی هایی برای رقابت در بازارهای بین المللی
فصل هشتم -تنوع بخشی و شرکت های چند کسب و کاره
فصل نهم-اخلاق ,میئولیت اجتماعی ,پایداری محیطی و استراتژی
فصل دهم-ساخت سازمانی که قادر به اجرای خوب استراتژی باشد
فصل یازدهم-مدیریت عملیات داخلی اقداماتی که اجرای خوب استراتژی را ارتقا می دهند
فصل دوازدهم-فرهنگ شرکت و رهبری کلیدهای اجرای خوب استراتژی
و کتاب فوق از طریق سایت kaniketab کانی کتاب قابل تهیه می باشد